CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 14. april 2009

"1 1/2 år er borte"

Dette er et dikt jeg har skrevet helt alene og uten hjelp om den sykdommen jeg en gang hadde og som nesten tok livet av meg...

------------------------
"1 1/2 år er borte"

Jeg smiler og jeg ler
men jeg fikk min leksjon
det er en ting du ikke forutser
selvom jeg er en helt vanlig person

Jeg har vært igjennom noe farlig
noe som var døden nær
det gjorde meg dårlig
men jeg beholdt alle tær

En dag jeg kom hjem
jeg følte meg doven
jeg var ikke til å kjenne igjen
men det var fordi jeg var hoven

Med røde prikker over hele kroppen
jeg til blods meg klødde
jeg følte meg ikke toppen
det var da noe inni meg døde

Til legevakten det bar
jeg fikk høre noe grusomt
at dette er noe som liv tar
og det var ikke noe morsomt

Dagene ble lange 
men nettene lengre
for min hals ble trangere
og legebesøkene strengere

Jeg ble lagt inn på SIA 
men det var ingen som kunne hjelpe
og lengre ble tida
jeg i helvete levde

Videre meg de sendte
men hva var det neste?
på naturmedisin jeg endte
for det skulle være det beste

Men lett det ikke ble
og jeg brydde meg ikke
nærmere 40 rør skal du se
så det var bare å stikke

Etterhvert trodde jeg på en ending
for inn på Riks'en det bar
men det var ingen mening
med sykdommen jeg har

Igjen fikk jeg tabletter
etter å ha spist mange tusen
men etter mange netter
så gikk det susen

Så en dag fikk jeg se det
ett oppslag på tavla
det var noe jeg kunne gjøre med
den sykdommen jeg hata

Trening gjør deg frisk det sto
det første jeg gjorde
var på kickboxing dro
for dette gjør meg frisk jeg trodde

1 1/2 år er borte
den tiden jeg skulle tilbringe med venner
gjorde tankene mine sorte
men det er sykdommen jeg vekk sender

Det styrket mitt sinn
i med kropp og sjel
med muskler av tinn
skulle det aldri skje meg mer!

Takk for meg! 

0 fantastisk(e) kommentar(er):