CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 25. mai 2009

17. Mai: En dag med feiring!

Hei!

Denne dagen begynte utrolig bra! Jeg liker veldig godt nasjonaldagen vår fordi det er en veldig god unnskyldning for å kle seg ekstra pent. Hehe, neida, jeg liker den ikke bare for det! Det er en fin dag med mye musikk, sang og glade mennesker!
I steden for å tilbringe hele dagen på Nordby skole, som vi har gjort siden jeg gikk i 2. klasse på barneskolen, så valgte vi heller og dra til Oslo for og se på barnetoget der. Valgte og valgte, jeg maset vell hull i hodet på husstanden hjemme om at vi må finne på noe annet for en gang skyld! Det er ikke det at jeg ikke liker tradisjoner, fordi det gjør jeg, men det er vel heller det at vi måtte finne på noe annet, fordi det skjer ikke akkurat så altfor mye på Nordby skole. Programmet på skolen består vel av at man skal se på barnetoget, høre presten tale ved kirken og diverse underholdning på skolen med leker. Mer enn det skjer det ikke, og alt er over kl 2... Da har man jo hele dagen igjen!
Så vi dro til Oslo. Der prøvde vi så godt vi kunne og komme nærmest slottet fordi Betina ville se de kongelige... Hun er helt opphengt i det at hun vil se en kjendis. Skjønner ikke hva som er så stort med det. De er jo vanlige mennesker de også! Jeg kjenner ett par stykker som er kjent, til og med internasjonalt, og de er akkurat som deg og meg. Vanlige mennesker. Men uansett: Oppover mot slottet bar det, og det igjennom busker, kratt og blomsterbedd! Haha! Artig saker det der...! Monica i kort skjørt og gullsko som går igjennom busker og kratt! Det er noe man bare ser en gang i livet! Men ikke tenk synd om meg! Skoene mine måtte igjennom blomster og leire, men de greide seg fint! Så kom ikke her og si at jeg ikke kan gå i høyhæla sko, fordi det har jeg gjort siden jeg var 5 år! Haha! Men tilbake til saken: Vi kom jo ikke så nærme slottet, så alt vi fikk se var noen skikkelser som sto på balkongen. Snakker om mye folk i Oslo! Vi sto som sild i tønne der, og da mener jeg at det var trangt altså! Jeg ble SÅ sint én gang! Det var en kjerring bak meg som dyttet noe inmari, og da tente jeg på alle plugger altså! Så jeg bare la meg bakover og dyttet som bare søren! Skal si det ga seg jeg! Hu fikk kjenne på sin egen medisin! Men etterhver fant vi ut at dette gadd vi ikke lenger, så vi bestemte oss for å dra til Manglerud for å spise lunsj på "Hylla". Der bestillte jeg meg noen vårruller! NAM! Heaven on Earth! Hehe. Vi ble sittende der ca én time, og så dro vi rett til Drøbak for å se på toget der. Drøbak kan sammenlignes med sørlands-idyll! Det er at vakkert sted, men jeg har aldri vært på sørlandet før. Håper på og få oppleve det en gang!
Drøbak er veldig koselig! Liker meg der! Toget var veldig fint og sånn, men jeg kunne nesten ikke vente med og sette meg ned fordi de skoene jeg gikk var ikke bare bare... 15 cm høye hæler er fint og se på, men helt forferdelig og gå i etter 4 timer! Jeg hadde SÅ vondt i beina, men de skoene var verdt det! Finere sko skal man lete lenge etter! Skjønner ikke hvordan Victoria Beckham kan, eller klarer, og gå i 20 cm høye hæler på shopping!
Etter og ha sett på toget, gikk vi på en fancy restaurant som lå i Drøbak. Der hadde de veldig god mat! Buffé faktisk! Hehe. Jeg spiste bare fisk fordi det er noe jeg aldri får hjemme. Og jeg må jo nevne den deilige desserten! Karamellpudding med krem er en absolutt favoritt altså! Men jeg må si at jeg var sliten (i beina) da jeg kom hjem, selv om dette har vært en 17. mai som var skikkelig koselig og som kan gjenntas igjen en gang.

Have a blessed day ya'll!

Hører på: Enrique Iglesias - Hero
Nedtelling: 4 uker til sommerferien ;D

0 fantastisk(e) kommentar(er):