CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 4. mars 2009

Utdanning i dag er slitsomt

Hei på deg!

I dag er det onsdag, og jeg er på skolen helt til klokka 4... Ikke bra... Men heldigvis er det lykke i ulykke også: jeg har i alle fall ikke matteprøve i dag, som lærerene egentlig hadde planlagt, den er utsatt til neste onsdag (huff...). Hva skal man egentlig med skole? Hvorfor kan man bare ikke være født intelligent? Det hadde vært så bra, med tanke på alle de årene av livet vårt vi bruker på å gå på skolen. Jeg er ikke ferdig utdannet før jeg er 25 år... Men i dagens samfunn er det det viktig med utdanning for å kunne skaffe seg en bra jobb der man kan tjene mye penger. Det er nesten ingen yrker i dag som ikke krever en slags form for utdanning. Tenk om det var sånn som det var for 100 år siden i Norge? Da var det jo slik at damene måtte være hjemme å stelle ungene og huset, mens mannen var den som tjente til livets opphold. Jobbene på den tiden var mye mer krevende enn hva arbeidet i dag er; da var det ikke noen roboter eller maskiner som gjorde all jobben, men det var mennene som jobbet med hendene sine. I dag er det nesten ingen som gidder å løfte en finger mer fordi maskiner gjør all jobben for dem. Men det er jo en positiv ting med sånn som det er i dag også; levealderen er adskillig mye lengere enn hva den var for 100 år siden. Det er fordi folk rett og slett jobbet livet av seg før i tiden.
Jeg følte bare for å skrive dette for å minne andre og meg selv på at det er viktig med utdanning i dagens samfunn, og hvis du ikke utdanner deg, havner du i kassa på Rimi (pappa truer meg med dette)... Selv om skoledagene er lange og leksene mange, legger du virkelig et grunnlag for fremtiden din ved å utdanne deg. Så kanskje du ikke ender opp i kassa på Rimi, men som en verdensberømt arkitekt? That's my dream! Det er det som holder meg oppe om dagen og som virkelig får meg til å gå på skolen og jobbe for å få bra karakterer. Jeg har satt meg mål, hele min utdanning er nøye planlagt og jeg skal virkelig klare å gjennomføre det! Selv om det er mange som dropper ut av skolen i dag, skal jeg sitte på skolebenken å tenke at jeg virkelig skal komme meg opp og frem i livet og at det bare krever noen års utdanning. Om 20 år skal jeg sitte å tenke på at det jeg gjorde på skolen virkelig lønnte seg og at man får igjen for det man gjør. I will make it!

Snakkes!

Hører på: Elvis Presley - Memories
Nedtelling: 10 dager til Hellas!

0 fantastisk(e) kommentar(er):