CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 23. mars 2009

Hellastur - 14-18. mars 2009

Hei på deg!

Nå er det lenge siden jeg har blogget noe, så jeg vil si at det er på tide igjen! Må jo oppdatere bloggen så ofte jeg kan, men jeg har vært i Hellas, så det har vært litt vanskelig... Men nå er det 5 dager siden jeg kom hjem... Du tenker vel: 5 dager siden?! Og du blogger ikke før nå?! Hehe, det er det at jeg måtte være med på hytta i helgen, og det er i Amishland (som nevnt tidligere) og der finnes det ikke internett...

Hellastur - 14-18. mars 2009


Dag 1: Ankomst...
Æææ, flyet gikk kl. 07.55 om morgenen, så jeg var oppe kl 3 om natta for å gjøre meg klar. Men som den smarte personen jeg er, så la jeg meg ikke før kl 12 kvelden før, så den natten sov jeg bare 3 timer... Men etter ett par kopper kaffe (!) på flyet, kviknet jeg til! Ja, du hørte riktig; jeg har fått fullstendig dilla på svart kaffe! Det sa liksom bare PANG da jeg satt på flyet, og jeg MÅTTE bestille kaffe... Vi hadde en mellomlanding i Praha, og det gikk greit... Kjøpte meg forresten en ny parfyme på taxfree'en på Gardermoen; Calvin Klein - In 2 U. Den lukter himmelsk! Kjøpte også med en parfyme og en deo til mamma. Da vi ankom Athen, var det varmt i været. Men jeg måtte nesten le da jeg så grekerene; det er vinter for dem i Athen, så de gikk i boblejakker og med skjerf! HAHA xD og her kommer vi nordmenn i bare leggings og singleter! xD De måtte vel tro at vi var rare! Skjønner ikke at de greier å ha på seg på mye klær i 16 varmegrader! Men men... For å komme til hotellet var det 1 1/2 time med buss og 30 min å gå... Og så smart som jeg er vettu, så hadde jeg med meg bag... Som jeg akkurat slapp å betale overvekt for på flyplassen! Den bar jeg på den ene skulderen hele veien... Så den skulderen var ikke i bruk resten av dagen... Da vi ENDELIG kom frem til hotellet, var det bare å gjøre seg klar til middag i Plaka (gamlebyen i Athen). Vi spiste på en kjempe koselig restaurant og maten var kjempegod! Etter det fikk vi lov til å shoppe resten av kvelden, før vi måtte tilbake til hotellet... Og det hotellet var søren meg ikke mye å skryte av... Det første vi så da vi lukket opp vinduet på hotellrommet var en hel haug med duer som satt på noen hyller på murveggen 2 meter fra vinduet. Vi kom opp med teorien om at det var "killer-duer", og hvis vi hadde vinduet åpent, så ville de angripe... HAHA xD så vinduet var lukket resten av natten... Men det var ikke alt! Vi trodde at vi skulle fryse ihjel om natten (i likhet med alle andre), og jeg tror jeg sov ca 2 timer i alt... Så det var den dagen...

Dag 2: Akropolis!

Etter en fæl natt med lite søvn, var det bare å pakke for å reise til det neste hotellet som lå i Loutraki, en liten by som ligger 2 timer utenfor Athen. Men før vi skulle dit, måtte vi sjekke ut kl 7 om morgenen. Det tok kaka altså! Men heldigvis fikk vi lov til å ha bagasjen på hotellet til vi kom tilbake fra Akropolis. Jepp, det var neste stopp. Vi skulle være på Akropolis kl 09.00 om morgenen! Men det var definitivt vært det! Akropolis var fantastisk og vi var så heldig å få en guide som snakket norsk! Jeg kan beskrive guiden med 2 ord: rosa påskekylling! Hun var kledd i rosa få topp til tå, så det var ikke vanskelig å gjette favorittfargen hennes... Men hun visste hva hun snakket om og hun holdt det gående i hele 3 timer! Men det å se Akropolis i virkeligheten var virkelig en opplevelse for livet, og spesiellt hvis du er interessert i gammel arkitektur sånn som meg, så kommer du aldri til å glemme det synet! Vi var oppe på Arkopolis i ca 3-4 timer og etter det fikk vi en del fritid! Da var det bare ett ord som slo meg: SHOPPING! Men jeg ble veldig skuffet da vi shoppet, fordi det var BARE suvernir butikker overalt! Og da var det bare å finne det samme i alle butikkene! Så den dagen kjøpte jeg meg bare ett par solbriller fra Dior... Etter det spiste vi lunch på en koselig restaurant og der bestillte jeg meg Mussaka. Det var godt! Men det kom ikke som noen bombe; jeg liker jo alt mulig av mat! xD Så bar det tilbake til hotellet for å hente bagasjen og vente på bussen. Etter 2 timer med buss, var vi endelig fremme i Loutraki og utenfor hotel Bakos (som var veldig koselig!). Der ble vi tatt godt i mot av selveste hotellsjefen, Mr. Bakos. Det eneste vi rakk var å legge bagasjen på rommet og møte i lobbyen for å gå ut til middag. Mr. Bakos ble med oss for å anbefale en restaurant og der fikk vi tre-retters middag. Etter det var det mer fritid til oss, og bestemte oss for å gå langs stranden hvor det lå mange restauranter og barer. Mer skjedde ikke denne kvelden... Må også bare nevne at det IKKE FUNKER Å VÆRE BLOND I HELLAS! Man får ikke være i fred! Alle mannfolka glor som om de aldri skulle ha sett blondiner før! Jeg fikk høre litt av hvert da jeg var der nede, men det skal jeg ikke nevne her! Slibrige kommentarer for å si det sånn!

Dag 3: Arkeologisk museum...
I dag var dagen for å dra til Arkeologisk museum. Så da var det den lange bussturen tilbake til Athen og å gå langt igjen for å komme frem. Jeg hadde massevis av gnagsår hvis dere lurer... Nei, det er vel å overdrive... Hoggsår er vel mer riktig! Jeg er sikker på at vi har trava hele Athen rundt... Det føles i alle fall sånn... Anyway... På Arkeologisk museum hadde vi i oppgave å samle inn historiske kilder til den oppgaven vi hadde fått utdelt. Wohoo... Det tok sin tid, men vi ble ferdig lenge før tiden og måtte bare sitte å vente en times tid. Etter dette ble det holdt avstemning om vi skulle være i Athen og shoppe eller om vi skulle dra tilbake til Loutraki og shoppe der. Flertallet ville visst shoppe i Loutraki, og sånn ble det. Så var det bussen tilbake igjen og vi gikk for å shoppe. Denne dagen skulle vi ikke spise felles middag så gruppen min (vi fikk ikke lov til å gå alene) fant et veldig koselig sted langs stranden. Og der fant vi også andre elever fra reisegruppa som satt å spiste der. De sa at maten var god, så vi valget å spise der også. Etter noen minutter kom flere og flere fra reisegruppa og det hele endte med en felles middag. Det var koselig. Jeg bestillte Spagetti Bolognese, og den var kjempe god! Så var det litt mer shopping og tilbake til hotellet for å hvile beina... xD Det var den dagen! PS: Da Erle, Caroline, Marte og jeg var ute å gikk på kvelden, fikk vi tre grekere etter oss... Vi gikk fortere og fortere for å si det sånn! Og de kom med kommentarer og sånn og de ville søren meg ikke gi seg! Men ett stykke foran oss fikk vi øye på lærerene og da LØP vi bort til dem! Da ga de seg!

Dag 4: Oppgave dag...

Denne dagen skulle vi bare jobbe med oppgaven som vi hadde fått utdelt og samlet inn kilder til på det Arkeologiske museumet. I vårt tilfelle handlet oppgaven om Kunsthistorie og arkitektur. Vi fikk beskjed om at vi skulle lage en liten fremføring på slutten av dagen som var en liten konkurranse om hvem som kunne komme opp med den mest kreative fremføringen av det vi hadde drevet med den dagen. Vi bestemte oss får å legge mye i det (siden det var premier det var snakk om) og ville fremføre dette som et skuespill. Skuespillet gikk ut på at jeg, Monica, skulle spille en dum blondine (BOMBE!) som ikke hadde øvd til prøven vi skulle "ha" på skolen. Erle var læreren og Marte var den som fortalte meg alle svarene til prøven (som ikke var riktig) og var selvfølgelig favoritt eleven. Det hele endte med at jeg fortalte alt feil og Marte så overlegent på meg mens hun fortale alt som var riktig. Jeg skulle spille totalt uinteressert, så jeg satt like så godt å sminket meg. Marte og Erle la frem alle faktakunnskaper som vi hadde jobbet med og dette viste seg å bli et bra skuespill! All credits to Marte who came up with the idea! Det var en gruppe til som hadde skuespill og resten av folkene bare leste opp det de hadde drevet med. Til sist kom lærerene frem til at vi vant! Men etter dette viste det seg at konkurransene ikke var over! Det var nemlig en til, som innebar mye løping og vi skulle finne forskjellinge ting i byen Loutraki. Det var ikke gøy med de gnagsårene jeg hadde... Uansett så tapte vi og etter dette gikk vi ut får å spise middag på det samme stedet som forrige gang. Maten var like god som forrige gang, fordi jeg bestillte det samme. De hadde visst ikke alt som var oppgitt på menyen (OMG!), så jeg tok det samme! Etter dette gikk noen av oss på en bar hvor vi bestillte kakao med krem! NAM! Det var den dagen...

Dag 5: Hjemreisen...
I dag kunne vi sove helt til frokosten kl 09.00 og etter det var det bare å ta bussen igjen (!) til flyplassen som lå 2 1/2 time unna. På flyplassen var det masse butikker som jeg ville shoppe i, men jeg tror ikke jeg har god nok råd til å kjøpe Burberry, Armani osv. fordi det var bare sånne butikker der. Men jeg fant en butikk som ikke var så dyr og der kjøpte jeg meg ett armebånd som var DRITFINT! Så var det den lange flyturen tilbake til Norge, med mellomlanding i Praha som forrige gang. Men så heldig som jeg er (!) så fikk jeg en ekkel greker ved siden av meg! Han satt å beinflørta med meg og drev å skulle stryke meg på armen, og DET TOK KAKA! Jeg spurte, på engelsk, hva faen det var han drev med og ba han dra til helvette og slutte! Og hvis han ikke slutta, skulle jeg få han kasta av flyet! Da ga han seg uten å si ett ord og han tørte ikke å komme nær meg igjen på resten av flyturen til Praha. Jeg ble SÅ forbanna på han og da fikk han søren meg høre det! Jeg blir kvalm av å bare tenke på han! Men turen hjem gikk bra ellers! Det morsomste med å fly er nok når vi har kommet ut på rullebanen og skal til å ta i fart! xD
Da jeg ankom Gardermoen kl 21.40 så ble jeg tatt i mot av Pappa og Betina (lillesøster). Men så heldig som jeg er (!) så tok det laaaang tid før bagen min kom på rullebåndet! TYPISK! Så alle hadde gått og der sto jeg alene... Nå skulle det bare mangle at jeg ble stoppa i tollen as! Ble heldigvis ikke det da... Men jeg hadde en veldig fin tur, og jeg likte meg veldig godt i Hellas.

Til alle som var med på Hellasturen som leser dette: Tusen takk for en kjempe flott tur som jeg aldri kommer til å glemme!

Have a blessed day ya'll!

Hører på: Elton John - Circle of Life
Nedtelling: 87 dager til sommerferien!

0 fantastisk(e) kommentar(er):